Dla pacjentów i rodziców

Jakie zasady obowiązują w Klinice?

Nasze regulaminy to zbiór zasad obowiązujących w Przylądku Nadziei. Przeczytajcie go uważnie, ponieważ zawiera wiele cennych informacji, które pomogą Wam w orientacji, komunikacji i organizacji życia szpitalnego. Będziecie przygotowani do nowego rytmu dnia i do nowych zadań, które mogą Was tu dotyczyć. 

Wewnętrzny regulamin

Przedstawiamy Państwu wewnętrzny regulamin, którego przestrzeganie zapewnia prawidłowe funkcjonowanie oddziałów Kliniki, a jednocześnie jest kluczowe w procesie leczenia i zdrowienia Państwa dzieci. 

Zdrowie małego pacjenta jest naszym wspólnym celem. Współpraca z zespołem medycznym i opieka nad dzieckiem są Państwa najważniejszymi zadaniami tutaj. Państwa gotowość do komunikacji z personelem szpitala będzie bardzo pomocna w procesie leczenia dziecka. Dziękujemy! 

  1. raz
  2. dwa
  3. trzy
    • sdfsdf
    • dsfsdf
  4. cztery
  5. fghfhfghf
  6. sdfsdfsdf

1. Higiena 

Po wejściu do Kliniki, prosimy, skorzystajcie Państwo z szatni, która znajduje się na parterze, w stre e wejściowej. Zdejmijcie okrycie wierzchnie i zmieńcie buty – dzięki temu łatwiej będzie zachować sterylność oddziałów, która jest bardzo ważna w przypadku pacjentów o obniżonej odporności. 

Prosimy, używajcie Państwo obuwia zmiennego i dbajcie o codzienną higienę swoją i dziecka. Przy każdym wejściu do sali dezynfekujcie ręce. Tak banalne rzeczy jak: mycie zębów, codzienny prysznic czy noszenie przewiewnych, bawełnianych ubrań ma szczególną wartość w dbałości o zdrowie dziecka. Zachęcamy do korzystania z pralni, która znajduje się na trzecim piętrze. Klucz do pralni można odebrać w siedzibie Fundacji „Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową”, w holu, u pani Sylwii Pawlickiej, która zajmuje się Hotelem (tel. 668 324 047). Prosimy pamiętać, że ze względów epidemiologicznych w pralni mogą być prane jedynie ubrania rodziców i opiekunów. Dzięki temu możemy zapobiec rozprzestrzenianiu się bakterii i wirusów.

2. Opieka 

Podczas pobytu na oddziale przy dziecku może przebywać na stałe jeden rodzic lub opiekun – również w nocy. Większa liczba osób w sali zwiększa ryzyko infekcji. W wyjątkowych sytuacjach możliwe są odstępstwa, ale zawsze należy to uzgodnić z lekarzem. Wszelkie czynności pielęgnacyjne wykonujcie tak, aby nie naruszać spokoju, intymności i przebiegu leczenia innych pacjentów

Prosimy Państwa o współpracę podczas wykonywania procedur medycznych, tak aby zachowanie Państwa dzieci ułatwiało nam pracę. Pacjentów mogą odwiedzać i pielęgnować wyłącznie osoby zdrowe (bez żadnych objawów infekcji – kaszel, katar, biegunka, gorączka, wysypka), trzeźwe, przestrzegające zasad higieny i kultury osobistej. Spotkania pacjentów z rodzeństwem prosimy konsultować z lekarzem ze względu na szczególną podatność na infekcje. 

Prosimy o bezwzględne uzgadnianie z lekarzem podawania wszelkich dodatkowych preparatów– leków, ziół, suplementów diety, produktów leczenia niekonwencjonalnego. To bardzo ważne dla Państwa dzieci – nieznane nam preparaty mogą wchodzić w interakcje z lekami, które stosujemy, i przez to szkodzić dzieciom. 

Odwiedzajcie innych pacjentów tylko w pomieszczeniach wspólnych, takich jak świetlice i sale zabaw.
Cisza nocna w Klinice obowiązuje w godzinach od 22.00 do 6.00. Prosimy o uszanowanie snu innych pacjentów i ograniczenie korzystania z urządzeń elektronicznych, np. telewizor, laptop, tablet, itp. 

Każdy pacjent Kliniki oraz jego najbliższa rodzina mogą otrzymać wsparcie psychologa, psychodietetyka, pedagoga. Możecie Państwo również poprosić o wystawienie opinii psychologiczno-pedagogicznej. Ponadto w Klinice działają wolontariusze, którzy mogą pomóc w opiece nad dzieckiem w razie potrzeby. 

Każdy pacjent Kliniki Przylądek Nadziei na Państwa wniosek może zostać objęty opieką Fundacji „Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową” (główna siedziba: Wrocław, ul. Ślężna 114s/1, biuro w Przylądku Nadziei mieści się na parterze przy wejściu), kontakt: 71 712 77 33

3. Kultura osobista i komunikacja 

  • Komunikacja i dobra atmosfera są kluczowe dla prawidłowego przebiegu leczenia Waszego dziecka. Prosimy, pamiętajcie Państwo, że jesteśmy tutaj, aby Wam pomóc, i działamy we wspólnym celu. 
  • Jesteśmy w Przylądku Nadziei – klinice, w której staramy się nigdy nie tracić pozytywnego nastawienia, i nawet zwykłe „dzień dobry” czy uśmiech mają tu duże znaczenie. 

4. Harmonogram dnia i ważne telefony 

Wizyta lekarska odbywa się codziennie od godz. 8.30. Do dobrych obyczajów należy przygotowanie sali na wizytę lekarską. Prosimy, zadbajcie Państwo o to, by panował w niej porządek i aby być już po porannej toalecie. W trakcie wizyty możecie Państwo zgłaszać swoje obserwacje dotyczące dzieci, swoje potrzeby i pytania. Informacje o planach dotyczących terapii udziela aktualnie prowadzący lekarz. Lekarz dyżurny udziela informacji tylko w sytuacjach nagłych. 

Nasi pacjenci nie mają przydzielonych stałych lekarzy prowadzących. Zarówno lekarz Waszego dziecka, jak i oddział, na którym jesteście, mogą ulec zmianie.
Bądźcie Państwo przygotowani na to, że procedury medyczne są wykonywane u nas przez całą dobę, dzięki czemu możemy utrzymać najwyższą jakość opieki nad Waszym dzieckiem. Lekarzom często towarzyszą studenci – jesteśmy szpitalem uniwersyteckim, więc prosimy o nieodmawianie współpracy dydaktycznej. Personel medyczny decyduje o tym, którego pacjenta mogą odwiedzić studenci. 

Każdy z pacjentów po wcześniejszym uzgodnieniu terminu z panią Karoliną Pawłowską w gabinecie Profesor Bernardy Kazanowskiej – (oddział I, piętro I) może skorzystać z konsultacji u koordynatora specjalizującego się w określonej jednostce chorobowejJeżeli nie ma Państwa w Klinice, prosimy, abyście dzwonili pod numer 885 852 282 (dla pacjentów Oddziału Onkologii i Hematologii) oraz 885 852 283 (dla pacjentów Oddziału Przeszczepowego) w godzinach 11.00–13.00 (w dni robocze), aby: 

  • potwierdzić przyjęcie na Oddział w dniu następnym, 
  • uzyskać informacje o opisach wykonanych badań obrazowych( TK,MRI), 
  • uzyskać pomoc w kontakcie z konkretnym lekarzem w celu odebrania i omówienia wyników i/lub ustalenia dalszego postępowania terapeutycznego
  • uzyskać pomoc w kontakcie z lekarzem opiekującym się daną jednostką chorobową. 
  • W godzinach popołudniowych i nocnych (15.00–8.00) oba telefony ma lekarz dyżurny. W tych godzinach prosimy o kontakt jedynie w sytuacji bezwzględnej konieczności. 

5. Odżywianie 

  • Bądźcie Państwo przygotowani na to, że leczenie onkologiczne niesie za sobą konieczność zmiany diety. Sposób odżywiania Państwa dzieci jest bardzo ważny, dlatego prosimy, konsultujcie Państwo z lekarzem to, co podajecie im do jedzenia poza szpitalnymi posiłkami. 
  • Dla Państwa wygody każdy oddział dysponuje kuchnią z lodówką, w której możecie przechowywać wszelkie produkty organiczne i te łatwo się psujące. Na sali prosimy przechowywać jedynie produkty suche, takie jak płatki i chrupki. W każdej kuchni znajduje się szczegółowy regulamin korzystania z kuchni i lodówek. Prosimy o odnoszenie do kuchni naczyń i resztek po posiłkach maksymalnie do dwóch godzin od ich podania. 

6. Porządek 

Prosimy, dbajcie Państwo o wspólną przestrzeń. Przynoście do szpitala tylko niezbędne rzeczy. Nadmierna ilość przedmiotów i zabawek utrudnia zachowanie higieny. Możliwości przechowywania na salach są ograniczone. Zabawki dla dzieci powinny być bezpieczne i łatwo zmywalne. Miejcie Państwo na uwadze, że urządzenia elektroniczne mogą zakłócać funkcjonowanie aparatury i przeprowadzanie procedur medycznych, w związku z czym lekarz może zakazać ich używania. 

Regulamin obowiązuje wszystkich rodziców i opiekunów małych pacjentów Przylądka Nadziei. Prosimy o współpracę i przestrzeganie powyższych zasad. W przypadku łamania regulaminu Kierownik Kliniki lub lekarz pełniący opiekę ma prawo zażądać od opiekuna lub odwiedzającego natychmiastowego opuszczenia sali chorych lub oddziału.

Więcej informacji na temat zasad na poszczególnych oddziałach, znajdziecie Państwo w „Pomocniczku”.

POMAGAJĄ NAM

Nasi Darczyńcy

Nasi Partnerzy